Przeczytaj wersję webową.

Jak zmniejszyć funkcjonalność nawet o połowę?

2023-01-17

Cześć!

Dużo zespołów z którymi pracuję zadaje sobie to pytanie. “Jak zmniejszyć daną funkcjonalność?” Po wieloletniej współpracy z firmami mam na to (potencjalnie) prostą odpowiedź - przez skupienie się na potrzebach 🎯

Historia, która układa się we wspólny wzorzec z wielu moich kooperacji:

  • Organizacja X zaplanowała dowiezienie danej funkcjonalności. Miało to trwać kilka miesięcy.
  • Z pewnymi trudnościami, ale udało się to dowieźć w terminie 💪
  • Cel został spełniony i biznes zaczął korzystać z funkcjonalności 🧑‍💼
  • Jednak zespół patrząc na to co stworzyli uznali, że mogliby zmniejszyć daną funkcjonalność nawet o połowę 🌗
  • Potrzebę biznesową dało się zrealizować okrojoną funkcjonalnością, a następnie dorobić dodatkowe funkcje.sesję, ale nie doszliśmy do żadnego nowego wniosku.

Tak niestety jest, jeśli skupiamy się na funkcjonalnościach 🙁 Nasz mózg optymalizuje się pod konkretną pracę i jak ją dowieźć. To powoduje, że bardzo trudne jest zaproponowanie czegoś innego.

Natomiast, gdy skupiamy się na potrzebach to tak nie jest 👍 Wtedy funkcjonalność jest czymś płynnym, co można negocjować. I mentalnie o wiele łatwiej jest nam przyjść z pomysłami jak dowieźć cel szybciej/taniej.

Wtedy część z funkcjonalności można ograć inaczej np. przez:

Jeśli interesuje Cię ten temat to polecam przeczytanie artykułu o różnicach pomiędzy Output (tym co robimy) od Outcome (rezultatami). Nasze cele powinny być przede wszystkim rezultatami, a nie zadaniami.

https://weekdone.com/resources/outputs-vs-outcomes


📧 Prześlij dalej

Dzięki, że doczytałeś(aś) do końca. 😊

Wszystkie poprzednie wydania newslettera są dostępne tutaj.

Jeśli spodobał Ci się mój newsletter, prześlij go proszę osobom, którym też mógłby się spodobać. Z góry dziękuję.

A jeśli nie jesteś jeszcze w newsletterze, to zachęcam do zapisania się.

Polecam się na przyszłość!
Radek Maziarka

Radek Maziarka
"Inżynierskie podejście do produktów cyfrowych."

P.S. Co myślisz o tym newsletterze? Odpisz :)