Jak zmniejszyć funkcjonalność nawet o połowę?2023-01-17Cześć! Dużo zespołów z którymi pracuję zadaje sobie to pytanie. “Jak zmniejszyć daną funkcjonalność?” Po wieloletniej współpracy z firmami mam na to (potencjalnie) prostą odpowiedź - przez skupienie się na potrzebach 🎯 Historia, która układa się we wspólny wzorzec z wielu moich kooperacji:
Tak niestety jest, jeśli skupiamy się na funkcjonalnościach 🙁 Nasz mózg optymalizuje się pod konkretną pracę i jak ją dowieźć. To powoduje, że bardzo trudne jest zaproponowanie czegoś innego. Natomiast, gdy skupiamy się na potrzebach to tak nie jest 👍 Wtedy funkcjonalność jest czymś płynnym, co można negocjować. I mentalnie o wiele łatwiej jest nam przyjść z pomysłami jak dowieźć cel szybciej/taniej. Wtedy część z funkcjonalności można ograć inaczej np. przez:
Jeśli interesuje Cię ten temat to polecam przeczytanie artykułu o różnicach pomiędzy Output (tym co robimy) od Outcome (rezultatami). Nasze cele powinny być przede wszystkim rezultatami, a nie zadaniami. https://weekdone.com/resources/outputs-vs-outcomes 📧 Prześlij dalejDzięki, że doczytałeś(aś) do końca. 😊 Wszystkie poprzednie wydania newslettera są dostępne tutaj. Jeśli spodobał Ci się mój newsletter, prześlij go proszę osobom, którym też mógłby się spodobać. Z góry dziękuję. A jeśli nie jesteś jeszcze w newsletterze, to zachęcam do zapisania się. Polecam się na przyszłość! "Inżynierskie podejście do produktów cyfrowych." P.S. Co myślisz o tym newsletterze? Odpisz :) |