Deadline widzialny i niewidzialny2022-07-18Cześć ! Kilka dni temu mój znajomy programista zaskoczył mnie takim twierdzeniem:
W jednostkowych przypadkach to może być prawda. Ale nawet w firmach produktowych nie ma tak dobrze. Zwykle jest przeciwnie - deadline istnieje, ale jest niewidoczny dla Ciebie. Powody takiej sytuacji są różne - od niechęci zwierzchników do informowania o takich tematach, po brak twojego zainteresowania biznesowymi aspektami pracy organizacji. Co nie zmienia faktu, że deadline będzie istniał. Co więcej, można wyróżnić kilka rodzajów deadlineów, z których większość będzie dla Ciebie niewidoczna:
Bardzo istotne jest rozróżnienie na deadline twojego końca pracy i informacyjny. Mamy bardzo niemiłą tendencję do informowania, że czegoś nie dowieziemy dokładnie w momencie kiedy powinniśmy zakończyć tą pracę. Nawet jeśli wiedzieliśmy już kilka dni wcześniej, że się nie wyrobimy. Warto też widzieć, kiedy rozmówca pyta o deadline twojego końca pracy, a zakończenia prac. Zwykle rozmówca pyta o to drugie. Ja kilka razy odpowiadałem tym pierwszym, a później zbierałem za to cięgi. I na koniec pytanie do Ciebie - jakie jeszcze możemy mieć rodzaje deadline’ów? Daj znać w odpowiedzi 😊 PS. Już za dwa dni - 20 lipca widzimy się na webinarze “Jak projektować architekturę, aby efektywnie rozwijać Twój produkt”. Jeśli tylko masz jakieś pytanie w temacie webinaru, to nie wachaj się dłużej tylko odpowiedz na tego maila! 📧 Prześlij dalejDzięki, że doczytałeś(aś) do końca. 😊 Wszystkie poprzednie wydania newslettera są dostępne tutaj. Jeśli spodobał Ci się mój newsletter, prześlij go proszę osobom, którym też mógłby się spodobać. Z góry dziękuję. A jeśli nie jesteś jeszcze w newsletterze, to zachęcam do zapisania się. Polecam się na przyszłość! "Inżynierskie podejście do produktów cyfrowych." P.S. Co myślisz o tym newsletterze? Odpisz :) |