Opis szkolenia
Szkolę członków zespołu z techniki Event Stormingu, aby byli w stanie przeprowadzać takie warsztaty we własnych projektach. Warsztaty te będą miały o wiele szerszą formę niż zwykłe warsztaty przeprowadzane z twoim klientem czy wewnątrz projektu.
Warsztat ten jest przeprowadzany dla:
- Nowych zespołów chcących wejść w świat Event Stormingu
- Analityków biznesowych chcących poznać nowe narzędzie ułatwiające poznawanie domeny klienta
- Project managerów szukających techniki zbliżającej świat techniczny ze światem biznesowym
Warsztat może zostać poszerzony o pozostałe szkolenia - np. w pierwszy dzień nauczymy się techniki, którą później wykorzystamy by rozwiązać rzeczywisty problem biznesowy organizacji.
Rezultatem warsztatu jest zespół gotowy stosować Event Storming w swojej codziennej pracy. Wiemy, które elementy techniki wybierać by najlepiej rozwiązać zdefiniowany problem. Praca nad kolejnymi domenami biznesowymi coraz szybciej, dostarczając wysokiej jakości rozwiązania.
Wiedza, którą zdobędziesz
Po warsztatach
Zobacz, jakie umiejętności rozwiniesz:
- Nauczysz się przeprowadzać Event Storming w swojej firmie / organizacji
- Rozwiążesz trudne sytuacje podczas warsztatu
- Poznasz dobre i złe praktyki przeprowadzanej sesji
- Zrozumiesz cele każdego z kroków warsztatu
- Poznasz szeroką notację dostosowywaną do twojej potrzeby biznesowej
- Zrozumiesz podstawy psychologiczne stojące za Event Stormingiem
Program Warsztatów
Program opisany poniżej jest propozycją - do każdego warsztatu ustalamy dedykowany program na podstawie twoich potrzeb.
- Notacja warsztatowa
- Różne rozumienie zdarzeń biznesowych
- Techniki pracy z tablicą (wirtualną)
- Podstawy psychologiczne
- Eksploracja procesów
- Strukturyzacja procesów
- Analiza grup i stron zewnętrznych
- Wypracowanie definicji i słownika dziedzinowego
- Definicja usprawnień
- Określenie metryk i ryzyk
- Wybór głównych obszarów działania
- Sprawdzanie spójności procesu
- Eksploracja procesu
- Komendy
- Read Modele
- Polityki
- Analiza granic i spójności
- Single Source of Truth
- Podział reguł biznesowych na 6 kategorii
- Agregat i inne builiding blocki
- 4 warstwy modelu
- Przetwarzanie współbieżne
- Reguły w modelu i poza nim
- Example Mapping
- User Story Mapping
- Value-Stream Mapping
- Core Domain Charts
- Domain Storytelling
- Różne role warsztatowe
- Jak sobie radzić z kłótniami
- Jak sobie radzić z brakiem zaangażowania
- Jak sobie radzić z problematyczną osobą
- Jak sobie radzić z trudnymi pytaniami