W tym poście zebrałem materiały opublikowane w cyklu “Porady dla Team Leadera”:
- Poznaj mocne i słabe strony zespołu
- Pozwól ludziom popełniać błędy
- Stwórz atmosferę bezpieczeństwa
- Rozwijaj swoich ludzi
- Zdaj sobie sprawę z bycia liderem
- Bądź blisko wiedzy
- Deleguj zadania
- Opracujcie wspólne standardy
- Zarządzaj składem zespołu
- Myśl o celach i kosztach
Podsumowując - dobry lider dba o swoich pracowników i pomaga im się rozwijać. Inspiruje do działania oraz sprawia, że zespół osiąga coraz wyższe cele. Rozumie jakie cechy mają jego koledzy i stara się je tak zgrać ze sobą, by zespół jako całość był jak najbardziej efektywny. Umie dzielić się odpowiedzialnością, ale wie również, w jaki sposób tej odpowiedzialności wymagać.
Dobry lider to taki, który po pewnym czasie staje się zbędny – zespół osiąga taki poziom dojrzałości, że jest w stanie samemu się organizować i pracować efektywnie bez wsparcia swojego lidera.
Bycie liderem to ciężki kawałek chleba, ale dający naprawdę dużą satysfakcję – nic nie cieszy tak bardzo, jak prowadzenie zespołu, który z tygodnia na tydzień radzi sobie coraz lepiej. I tego Ci właśnie życzę 😊